چگونگی پیدا کردن شماره سریال و کد IMEI آیفون و آیپد یا آیپاد

امتیاز 5 از 5 از بین 4 امتیاز دهنده به این صفحه
5
4
3
2
1
مهتاب جهاندار مهتاب جهاندار / نویسنده آیدی تاپ مدت زمان مطالعه 2 دقیقه نظرات کاربران

برخی اوقات مانند زمان ریجستری گوشی، نیاز می‌شود تا سریال یا کد IMEI آیفون، آیپد یا آیپاد خود را داشته باشید؛ اما بسیاری از افراد مطلع نیستند که چگونه می‌توان به این اطلاعات دست پیدا کرد. در این مطلب قصد داریم چگونگی پیدا کردن شماره سریال و کد IMEI آیفون و آیپد یا آیپاد را برای شما شرح دهیم تا به سادگی بتوانید کد موردنظر را پیدا کرده و به کار گیرید.

شماره سریال و کد IMEI چیست؟

این نکته بسیار اهمیت داشته که شماره سریال و کد IMEI شامل اطلاعات مهمی است که نباید آن را فراموش کنید و باید قابل دسترسی باشد. افراد با چنین کدی می‌توانند اصالت محصول را بررسی کنند تا مشخص شود با یک نسخه قاچاق رو به رو هستند یا رسمی! همچنین با کمک چنین اطلاعاتی می‌توان زمان تولید را هم بدست آورد. بنابراین اهمیت دارد که همیشه از شماره سریال و کد IMEI آیفون، آیپد یا آیپاد خود اطلاع داشته باشید. بنابراین از نظر مالی نقش مهمی در این کدها نهفته است که نباید آن را فراموش کرده یا گم کنید.

نحوه پیدا کردن شماره سریال و کد IMEI آیفون

چك كردن سریال نامبر و imei گوشي اپل، ایپد و ایپاد

برای بررسی این موارد راه های مختلفی پیش روی شما قرار دارد، در روش نخست کافی است کد #۰۶#* را روی دستگاه خود شماره گیری کنید.

روش دوم مراجعه به سایت checkcoverage.apple.com است. برای انجام این کار باید پس از مراجعه به این وب سایت، شماره سریال موردنظر را وارد کرده و سپس کد IMEI را بدست آورید. 

در روش سوم می‌توانید دستورالعمل زیر را انجام دهید:

Setting > General > About > Serial Number

چگونگی پیدا کردن شماره سریال و کد IMEI آیفون و آیپد یا آیپاد

آخرین روش مراجعه به جعبه خرده فروشی دستگاه موردنظر است، اگر موفق نشدید از روش‌های فوق کد را پیدا کنید، با گرفتن جعبه و مشاهده اطلاعات درج شده، شاهد شماره سریال یا کد IMEI خواهید بود. شایان ذکر است که کد IMEI برخی از آیفون‌ها و محصولات اپل در پشت بدنه آن ها حک شده که بسیار ریز است اما در قسمت پایین با کمی دقت قابل مشاهده خواهد بود. 

شماره سریال و کد IMEI آیفون را از کجا بیاریم؟

یکی دیگر از روش‌های یافتن کد IMEI برنامه آیتونز است. برای انجام این کار شما باید چند مرحله را سپری کنید تا به آن دست یابید:


نظر خودرا درج کنید
خرید اپل آیدی

پر بازدید ها

جدید ترین والپیپر ها
آیدی تاپ را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جهت دریافت آخرین آفرهای آیدی تاپ در خبرنامه ما عضو شوید