چرا گوشی آیفون به اینترنت وصل نمیشه

امتیاز 5 از 5 از بین 4 امتیاز دهنده به این صفحه
5
4
3
2
1
مهتاب جهاندار مهتاب جهاندار / نویسنده آیدی تاپ مدت زمان مطالعه 2 دقیقه نظرات کاربران

گاهی اوقات افراد در تجربه کاربری با گوشی آیفون خود مشکلاتی را شاهد هستند که از جمله آنها عدم اتصال به اینترنت است. مسئله‌ای که روی هر گوشی هوشمندی ممکن است رخ دهد و آیفون نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در این بین  پرسشی که برای برخی از دارندگان آیفون به وجود می‌آید این است که چرا گوشی آیفون من به اینترنت متصل نمی‌شود؟ ما در این مطلب آیدی تاپ قصد داریم به موارد مرتبط با آن اشاره کنیم.

چرا آیفون به اینترنت وصل نمیشه؟


وصل نشدن آیفون به اینترنت وای فای

در صورتی که آیفون شما در اتصال به وای فای مشکل دارد به راحتی می‌توانید متوجه شوید که این مساله مربوط به گوشی شما بوده یا شبکه وای فای. اگر گوشی سایر افراد به شبکه وای فای وصل می‌شود و فقط گوشی شما وصل نمی‌شود می‌توان متوجه شد مشکل از گوشی شما می‌باشد؛ هنگامی که متوجه شدید مشکل از آیفون شما است، باید مراحل زیر را سپری نمایید:


دلایل وصل نشدن گوشی آیفون به اینترنت


احتمالا با انجام موارد فوق بتوانید شبکه وای فای را به گوشی آیفون خود متصل کنید. در صورت انجام تمامی راه‌ها و عدم حل مشکل بهتر است ضمن داشتن بک آپ، آن را ریستارت کنید.

وصل نشدن آیفون به اینترنت همراه اول و ایرانسل

معمولا مشکل اتصال آیفون به شبکه موبایل از طریق ریستارت به سادگی برطرف می‌شود؛ اپراتور سیم کارت یکی از رایج ترین مشکلات اتصال آیفون به شبکه موبایل بوده، از همین رو ابتدا باید آن را چک کرد. بنابراین توصیه شده تا سیم کارت را در یک تلفن هوشمند دیگر آزمایش کنید. اگر در گوشی دیگر، سیم کارت مشکلی نداشت باید یقین کنید که مشکل از آیفون شما است.

وصل نشدن آیفون به اینترنت ایرانسل

در مرحله بعدی وارد بخش تنظیمات شوید و سپس به Cellular بروید، اطمینان حاصل کنید که اتصالی در کار است. باید بیان داشت که اگر از کشور خارج شدید حالت را روی Data Roaming بگذارید. سپس به حالت عادی برگشته در صورتی که مشکل حل نشد، باید مراحل بعدی را تست کنید.

مشکل اینترنت ایفون

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شبکه و اپراتور شما درست وارد شده است (گاهی اوقات بروزرسانی صورت می‌گیرد که شما از آن بی خبر هستید بنابراین با مشکل اتصال به شبکه موبایل رو به رو خواهید شد)، برای بررسی به قسمت تنظیمات و سپس General بروید. در قسمت بعدی گزینه About را انتخاب نمایید؛ در صورتی که بروزرسانی در کار باشد، در همین بخش مشخص است. در این قسمت حتی گزینه Carrier هم وجود دارد که کنار آن نسخه یا تنظیمات اپراتور دستگاه پیدا خواهد بود. البته می‌توان با نصبت جدیدترین نسخه آپدیت نرم افزاری برخی مشکلات ارتباطی را برطرف ساخت.

همیشه در صورت برطرف نشدن مشکل با انجام تمامی روش‌ها، بهتر است به سراغ ریستارت کردن دستگاه آیفون خود بروید. 

حل مشکل وصل نشدن آیفون به اینترنت همراه اول و ایرانسل

برای رفع مشکل عدم وصل نشدن به اینترنت همراه اول و ایرانسل کافی بوده مرحله قبلی را انجام دهید. در نهایت اگر مسئله برطرف نشد باید دستگاه خود را ریستارت کنید؛ البته پیش از ریستارت کردن اطلاعات را پشتیبان‌گیری (بک آپ گیری) کنید تا اطلاعات مهم خود را از دست نداده باشید. با ریستارت شدن گوشی شما مانند روز اول خود خواهد شد و مشکلات آن به طور قطع رفع می‌شود.


نظر خودرا درج کنید
تعداد نظرات (1)
  • کاوه مخمری کاوه مخمری
    چرا ایپد به اینترنت وصل نمیشه
    • عطیه مشهدی عطیه مشهدی پشتیبان

      سلام به شما کاربر گرامی آیدی تاپ
      ابتدا روشن بودن مودم را چک کنید و مطمئن شوید رمز عبور را صحیح وارد می‌کنید اگر این 2 مورد مشکلی نداشت
      وارد بخش Settings آیپدتان شوید و اطمینان حاصل کنید گزینه Airplane Mode غیرفعال است. در مرحله بعدی وارد بخش Settings شوید و گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید. پایین صفحه گزینه Ask to Join Networks را روشن کنید. حالا یک مرتبه حالت هواپیما را در آیپدتان فعال نمایید و بعد از 30 ثانیه آن را غیر فعال کنید بدین ترتیب شما پاسخ چرا ایپد به اینترنت وصل نمیشه را می‌گیرید.

خرید اپل آیدی

پر بازدید ها

جدید ترین والپیپر ها
آیدی تاپ را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جهت دریافت آخرین آفرهای آیدی تاپ در خبرنامه ما عضو شوید