تشخیص اصالت گوشی های آیفون چگونه ممکن است؟

امتیاز 5 از 5 از بین 3 امتیاز دهنده به این صفحه
5
4
3
2
1
مدت زمان مطالعه 3 دقیقه نظرات کاربران

تولید گوشی‌های فیک آیفون با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از نرخ اصلی آن، سبب شده تا بسیاری از خریداران به دنبال تشخیص اصالت گوشی های آیفون باشند. با توجه به اینکه گوشی‌های آیفون از جمله کالاهای گران قیمت پرطرفدار در بازار هستند، افراد سودجویی هم هستند که به هر طریقی سعی می‌کنند از این طریق به سود بیشتری دست پیدا کنند. با چند روش ساده و کاربردی که حتما برخی از آنها به گوش شما نیز رسیده است، به راحتی می‌توانید آیفون اصلی از فیک را تشخیص دهید. هر چه گوشی آیفون شما جدیدتر و پیشرفته‌تر باشد، تشخیص اصالت گوشی‌های آیفون ممکن است کمی سخت باشد؛ اما ما در این مقاله از آیدی تاپ به شما کمک خواهیم کرد، هرآنچه که برای تشخیص آیفون اصل از تقلبی لازم دارید را بدانید.

چگونه متوجه تفاوت آیفون اصلی و تقلبی شویم؟

تشخیص اصالت گوشی های آیفون اولین چیزی است که بسیاری از خریداران به دنبال آن هستند. راحت‌ترین و ابتدایی‌ترین روشی که برای تشخیص آیفون اصلی از تقلبی وجود دارد، چک کردن سریال نامبر گوشی می‌باشد. برای بررسی اصالت گوشی های آیفون از طریق شماره سریال حک شده بر روی جعبه دستگاه‌های آیفون، باید چند گام ساده را طی کنید تا از این طریق، بتوانید متوجه اورجینال یا تقلبی بودن آن شوید. برای پیدا کردن شماره سریال گوشی، طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. در اولین قدم، وارد Setting App شوید.
  2. بر روی گزینه General ضربه بزنید و About را انتخاب نمایید.
  3. از بین گزینه های ارائه شده در صفحه باز شده، می‌توانید Serial Number را انتخاب کنید.

پس از یافتن شماره سریال مورد نظر، آن را با شماره سریال حک شده بر روی جعبه موبایل مطابقت دهید تا از اصالت گوشی آیفون خریداری شده مطمئن شوید. در صورتی که قصد دارید بدون روشن کردن گوشی، شماره سریال آن را چک نمایید، می‌توانید به جای اینکه از طریق مراحل بالا اقدام کنید، درگاه سیم کارت را بیرون بیاورید. برای تشخیص اصالت گوشی های آیفون، شماره سریال حک شده بر روی درگاه سیم کارت را با شماره ثبت شده بر روی جعبه مقایسه نمایید.

چگونه متوجه تفاوت آیفون اصلی و تقلبی شویم؟


 استعلام اصالت آیفون با سایت اپل

پس از دریافت شماره سریال، ضروری است تشخیص اصالت گوشی های آیفون با استفاده از سایت رسمی اپل انجام شود. در این زمینه، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که عبارتند از: هرگز به سایت‌های دیگر برای بررسی اصالت محصول اعتماد نکنید و این کار را به ‌طور انحصاری از طریق سایت اپل انجام دهید. برای تشخیص اصالت گوشی های آیفون این سایت اطلاعات جامع‌تر و موثق‌تری را به کاربران ارائه می‌دهد.

برای بررسی پوشش گارانتی، به آدرس https://checkcoverage.apple.com مراجعه فرمایید. در صفحه ورود به سایت، با یک فرم برای وارد کردن شماره سریال و یک فرم دیگر برای وارد کردن کاراکتر امنیتی مواجه می‌شوید. پس از پر کردن اطلاعات و کلیک بر روی دکمه ادامه (Continue)، اطلاعات مربوط به گوشی نمایش داده می‌شوند.

این اطلاعات شامل چهار گزینه است که از طریق رنگ های سبز (برای وضعیت فعال) یا زرد (برای وضعیت غیرفعال) به کاربر نشان داده می‌شوند:

به عنوان مثال، اگر تاریخ انقضای ضمانت نامه محصول تا 22 ژانویه 2023 باشد، تاریخ فعال‌ سازی دستگاه به 23 ژانویه 2022 باز می‌گردد.

استعلام اصالت آیفون با سایت اپل


 تست اصالت پک آیفون

امکان تشخیص اصالت گوشی های آیفون از طریق پک دستگاه نیز وجود دارد. توصیه ما به شما این است که هنگام خرید گوشی‌های آیفون به اصالت باکس دستگاه توجه نمایید؛ چرا که نشانه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما در بررسی اورجینال یا فیک بودن گوشی کمک کنند. 

پک گوشی‌های آیفون اصل شامل لوازم جانبی مختلفی از جمله دفترچه همراه، کابل شارژ و برخی محصولات آداپتور می‌شود؛ بنابراین، فیک نبودن این محصولات فاکتور مهمی در تشخیص اصالت گوشی های آیفون به شمار میرود. در صورت تعویض یا فیک بودن هر یک از لوازم جانبی درون پک گوشی، باید به اصل بودن آن شک کنید. در اصطلاح، به گوشی‌های دارای لوازم جانبی فیک، ریپک گفته می‌شود. همانطور که مشخص است، ریپک به معنای باز شدن جعبه گوشی اصل و بسته بندی مجدد آن قبل از فروش به خریدار فعلی می‌باشد.

تشخیص ریپک بودن پک‌های گوشی‌ها برای تشخیص اصالت گوشی های آیفون کمی چالش برانگیز است و حتی در برخی موارد ممکن است گوشی فعال نشده باشد، اما لوازم جانبی داخلی پک فیک باشند. از این جهت، برای بررسی فیک یا اصل بودن پک گوشی‌های آیفون میتوانید از روش های زیر اقدام نمایید:

تست اصالت پک آیفون


 نشانه های رفربیش یا رفرش بودن گوشی آیفون چیست؟

تعداد گوشی‌های آیفون Refurbish در بازار بسیار زیاد شده است که بعضی از آنها به عنوان گوشی‌های اصل دست نخورده به مشتریان فروخته می‌شوند. این نوع گوشی ها بعد از تعمیرات، به عنوان گوشی سالم به فروش می‌رسند. علی رغم اینکه از نظر عملکرد تفاوت واضحی با گوشی اورجینال ندارند و حتی گوشی تقلبی هم محسوب نمی‌شوند، با این حال، افت قیمت قابل توجهی دارند.

طبق مراحلی که برای تشخیص اصلی یا فیک بودن گوشی آیفون طی کردید، می‌توانید از رفربیش بودن یا تعمیر شدن گوشی نیز مطلع شوید. علاوه بر گزینه Serial Number که کمی بالاتر توضیح دادیم، گزینه دیگری به نام Model Number وجود دارد. این نوشته با حروف بزرگ انگلیسی آغاز شده است که هر یک از آنها نشان دهنده وضعیت گوشی میباشد:

نشانه های رفربیش بودن گوشی آیفون چیست؟


 سایر روش های تشخیص اصالت گوشی های آیفون

علاوه بر روش‌هایی که به منظور تشخیص اصالت گوشی های آیفون معرفی کردیم، روش‌های ساده‌تری هم وجود دارند که اغلب به ظاهر و عملکرد گوشی مربوط می‌شوند. اختلال در قابلیت‌های گوشی‌های آیفون و قیمت آن عموما روش خوبی برای تشخیص اصل یا فیک بودن کالا هستند، اما صد در صد درست نمی‌باشند. برای اینکه از اصل بودن گوشی خود اطمینان بیشتری حاصل کنید، به طور کلی توجه به موارد زیر را نیز توصیه می‌کنیم:

کارت حافظه

خیلی از گوشی‌های تقلبی آیفون، از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند، در حالی که گوشی‌های اصل آیفون این قابلیت را ندارند. بنابراین، یک راه ساده برای تشخیص اصالت گوشی های آیفون این است که بررسی کنید آیا از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند یا خیر. اگر این ویژگی را مشاهده کردید، احتمالا گوشی مورد نظر فیک است.

قیمت گوشی

بررسی قیمت گوشی آیفون می‌تواند یک معیار مناسب برای تشخیص اصالت آن باشد. گوشی‌های اصلی اپل معمولا یک قیمت استاندارد دارند؛ بنابراین اگر قیمت یک گوشی با این معیار تفاوت زیادی داشته باشد، احتمالا اصل نمیباشد. به عنوان مثال، اگر فروشنده تخفیفی بزرگ به شما میدهد، میتوانید به اصالت محصول شک کنید.

درست کار کردن Siri

بررسی عملکرد درست Siri، دستیار شخصی هوشمند آیفون، از جمله راهکارهای تشخیص گوشی اورجینال است. گوشی‌های فیک معمولاً از نرم ‌افزار Siri پشتیبانی نمیکنند؛ بنابراین تست عملکرد این برنامه می‌تواند نشان دهنده اصالت یا تقلبی بودن گوشی باشد.

سایر روش های تشخیص اصالت گوشی های آیفون


 چک کردن iTunes

بررسی اپل استور از طریق iTunes یک روش ساده برای تشخیص اصالت گوشی های آیفون محسوب میشود. با وارد کردن اپل استور و ثبت اطلاعات حساب کاربری، اگر به اپل استور متصل شدید، نشان دهنده این است که گوشی اصلی میباشد. چنانچه قصد خرید اپل آیدی را برای استفاده از iTunes دارید از طریق همین سایت میتوانید اقدام به خرید نمائید.

جمع بندی

با توجه به محبوبیت روز افزون خریداران ایرانی به خرید گوشی‌های آیفون، وجود گوشی‌های فیک و تقلبی امری دور از انتظار نبود. اما همیشه راه حل‌هایی برای تشخیص اصالت کالاها وجود دارند که گوشی های آیفون نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این مقاله از آیدی تاپ، تلاش کردیم که بهترین، ساده‌ترین و البته قطعی‌ترین روش های تشخیص اصالت گوشی های آیفون را با هم بررسی کنیم تا به راحتی بتوانید از اصل بودن بودن محصول خریداری شده مطمئن شوید. اگر سوالی دارید یا برای استفاده از سرویس‌های اپل به خرید آیدی کارت، اپل موزیک یا خرید گیفت کارت نیاز دارید، ما در کنار شما هستیم.

نظر خودرا درج کنید
خرید اپل آیدی

پر بازدید ها

جدید ترین والپیپر ها
آیدی تاپ را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جهت دریافت آخرین آفرهای آیدی تاپ در خبرنامه ما عضو شوید