بررسی سلامت باتری اپل واچ چگونه انجام میشود؟

امتیاز 5 از 5 از بین 1 امتیاز دهنده به این صفحه
5
4
3
2
1
مدت زمان مطالعه 7 دقیقه نظرات کاربران

مدیریت شارژ دستگاه‌های امروزی به یکی از مهمترین چالش‌های کاربران در استفاده از آنها تبدیل شده‌اند. باتری‌های اپل واچ نیز از این قاعده مستثنی نیستند و اگر نتوانید به خوبی از آنها مراقبت نمایید، خیلی زود سلامت باتری اپل واچ خود را از دست خواهید داد.

باتری اپل واچ از جنس لیتیوم یونی می‌باشد که به دلیل طراحی کوچک آنها، ظرفیت محدودی نیز دارد؛ همین امر سبب شده تا افزایش سلامت باتری اپل واچ از اهمیت بسیاری برای کاربران برخوردار باشد. اگر از وضعیت سلامت باتری دستگاه خود مطمئن نیستید، با روش‌های بررسی سلامت باتری اپل واچ در سایت آیدی تاپ به راحتی می‌توانید از این موضوع باخبر شوید. 

نگران طول عمری باتری دستگاه خود هستید؟ اصلا جای نگرانی وجود ندارد؛ در ادامه این مقاله از آیدی تاپ با ما همراه باشید تا هرآنچه که برای افزایش سلامت باتری اپل واچ ها باید بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

روش های بررسی میزان استفاده از باتری در اپل واچ

اگر به تازگی شروع به استفاده از اپل واچ خود کرده‌اید، ممکن است در حین استفاده از دستگاه، به نشانگر درصد باتری دقت نکرده باشید. راهکارهای زیر به شما کمک می‌کنند تا میزان شارژ باقی‌ مانده در اپل واچ خود را بررسی کنید:

با مشاهده وضعیت استفاده از باتری اپل واچ خود، می‌توانید برای ریزی بهتری برای افزایش سلامت اپل واچ داشته باشید و با مراقبت بیشتر، مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده نمایید. ممکن است این سوال نیز برای شما ایجاد شود که باتری اپل واچ تا چه مقدار در حال مصرف انرژی است؟ برای پاسخ به این سوال، کافی است مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

  1. در گوشی آیفون خود، به برنامه WATCH که ابزار مدیریت اپل واچ می‌باشد، بروید.
  2. گزینه General را انتخاب نمایید و با اسکرول کردن، به پایین ترین نقطه صفحه بروید.
  3. بر روی گزینه Usage ضربه بزنید.
  4. اجازه دهید تا برنامه‌ها و میزان مصرف انرژی هر یک از آنها در اپل واچ، آنالیز شود.
  5. اکنون می‌توانید میزان مصرف هر یک از برنامه های نصب شده در اپل واچ را مشاهده نمایید.

روش های بررسی میزان استفاده از باتری در اپل واچ


باتری اپل واچ چطور کار میکند؟

یکی از مهمترین نکاتی که برای بررسی سلامت باتری اپل واچ باید بدانید، نحوه کار کردن باتری آن است. در رابطه با شارژ باتری اپل واچ لازم است بدانید که مدت زمان شارژ آن کاملا نسبی می‌باشد و بسته به استفاده شما از آن دارد. به عنوان مثال، اگر یکی از جلسات ورزشی خود را در ساعت هوشمندتان ثبت کرده باشید، طبیعتا شارژ آن زودتر تمام خواهد شد. به علاوه، واضح است که اگر در طول روز استفاده زیادی از اپل واچ خود نداشته باشید، عمر باتری بیشتر خواهد شد.

افزایش سلامت باتری اپل واچ کاملا به استفاده شما بستگی دارد؛ بنابراین مهم است که بدانید برای افزایش عمر آن چه کارهایی باید انجام دهید. به علاوه، دقت فرمایید که اپل در رابطه با طول عمر باتری‌های اپل واچ سری شش، پنج، چهار و سه و همچنین اپل واچ SE معتقد است که ساعت هوشمند بعد از یک دفعه شارژ شدن در طول شب، می‌تواند تا 18 ساعت شارژ خود را حفظ کند.

باتری اپل واچ چطور کار میکند؟


اپل واچ هر چند ساعت نیاز به شارژ پیدا می‌کند؟

زمانی که اپل برای انجام فعالیت‌ها با اپل واچ در نظر گرفته است عبارت است از: ۹۰ بار چک کردن برنامه‌ها، ۹۰ نوتیفیکیشن، ۴۵ دقیقه استفاده از اپلیکیشن‌ها و یک جلسه از ورزش۶۰ دقیقه‌ای همراه با پخش موزیک با استفاده از بلوتوث. از طرف دیگر، ممکن است با دو ساعت تماس از طریق بلوتوث، یک ساعت تماس از طریق اینترنت 4G، یا ۷ ساعت پخش موسیقی از طریق اینترنت، شارژ باتری اپل واچ به اتمام برسد.

در سری ۶ اپل واچ، وضعیت شارژ به همین صورت است، با این تفاوت که نمایشگر ساعت در این مدت همواره روشن می‌ماند. شرکت اپل ادعا می‌کند که این ویژگی بر سلامت باتری اپل واچ تاثیری ندارد؛ چه فعال باشد یا غیرفعال، که به نوع خود عجیب است. با این حال، باید توجه داشت که تمام مدل‌های اپل واچ در این زمینه مشابه‌اند و به هر حال باید یک بار در طول شبانه روز شارژ شوند. زمان شارژ کردن آن نیز به انتخاب کاربر بستگی دارد.

اما شارژ شدن اپل واچ چقدر زمان می‌برد؟ طبق تخمین اپل، در سری ۶، سری SE، سری ۵، سری ۴، و سری ۳ اپل واچ دو ساعت زمان لازم است تا باتری به‌طور کامل شارژ شود و رسیدن به شارژ ۸۰ درصد نیز با استفاده از شارژر مخصوص اپل حدود ۹۰ دقیقه زمان می‌برد. این اعداد ممکن است با استفاده از شارژرهای شرکت های دیگر متفاوت باشد.

اپل واچ هر چند ساعت نیاز به شارژ پیدا می‌کند؟


طولانی‌تر کردن عمر باتری اپل واچ

اگر نمی‌خواهید اپل واچ شما خیلی زود از کار بیفتد، چند نکته اساسی را کافی است بدانید تا با افزایش عمر باتری اپل واچ بتوانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید. سلامت باتری اپل به این راحتی‌ها کاهش پیدا نمی‌کند، اما اگر تنها به چند مورد اساسی توجه داشته باشید، کمک زیادی به سلامت باتری اپل واچ خود کرده اید. 

از جمله بهترین روش های افزایش عمر باتری اپل واچ عبارتند از:

طولانی‌تر کردن عمر باتری اپل واچ


رنگ اپل واچ را کم کنید

اگر به بک گراند اپل واچ خود توجه کرده باشید، متوجه خواهید شد که رابط کاری این ساعت هوشمند از یک پس زمینه مشکی استفاده میکند؛ چرا که انرژی بسیار کمتری مصرف میکند. برخی از تم‌های بک گراند اپل واچ نظیر اکتیویتی یا میکی ماوس به خاطر رنگ و درخشندگی بالایی که دارند، انرژی بیشتری مصرف می‌کنند؛ در نتیجه، شارژ باتری اپل واچ خیلی سریع‌تر تمام خواهد شد.


برای افزایش سلامت باتری اپل واچ خود، می‌توانید تم های سفارشی بسازید. از آنجا که سیستم عامل اپل واچ به شما اجازه می‌دهد تا تم مورد نظر خود را به راحی تنظیم و آن را تعویض کنید، می‌توانید یک تم سیاه و سفید بسازید که شارژ کمتری هم استفاده می‌کند. توصیه ما به شما این است که در زمانی شارژ اپل واچتان محدود است، از این راهکار حتما استفاده نمایید.

تم‌های مینیمالیستی اپل واچ مانند numerals و X-Large نیز برای کاهش مصرف شارژ باتری بسیار مناسب هستند. به علاوه، اگر شارژ اپل واچ شما محدود است، می‌توانید از طریق منو به بخش General و سپس Accessibility بروید و حالت Grayscale را فعال نمایید.

قابلیت روشن شدن صفحه با بالا بردن دست Wake on Wrist Raise را غیرفعال کنید

در مدل‌های سری ۶ و ۵، اپل واچ از ژیروسکوپ و شتاب ‌سنج بهره می‌برد تا هر زمان که مچ خود را به سوی بالا برمی‌دارید، صفحه را به‌طور خودکار روشن کند. با این حال، متاسفانه با فعال بودن این حالت، هر بار که مچ خود را بلند می‌کنید، نمایشگر نیز فعال خواهد شد و هر دفعه با این کار، باعث کاهش شارژ باتری اپل واچ خواهد شد.

برای حل این مشکل و افزایش سلامت باتری اپل واچ، می‌توانید به بخش تنظیمات (Settings)، عمومی (General)، و روشن بودن گزینه "Wake Screen on Wrist Raise" بروید. این اقدام باعث خاموش شدن این ویژگی می‌شود. پس از انجام تنظیمات، هر بار که نیاز به روشن کردن صفحه دارید، باید از لمس صفحه یا دکمه استفاده کنید.

قابلیت روشن شدن صفحه با بالا بردن دست Wake on Wrist Raise را غیرفعال کنید


انیمیشن ها و افکت ها را کاهش دهید

انیمیشن‌های گرافیکی زیادی در سیستم عامل اپل واچ وجود دارند که به دلایل مختلفی همچون راحت‌تر بودن حرکت بین منوهای ساعت هوشمند، طراحی شده‌اند؛ اما همانطور که می‌توانید حدس بزنید، این قابلیت‌ها می‌توانند به طور چشمگیری، انرژی مصرفی پردازنده ساعت را افزایش دهند که به نوبه خود تاثیر بسزایی بر کاهش سلامت باتری اپل واچ دارند. توصیه می‌کنیم در صورتی که نیازی به افکت‌ها و انیمیشن‌های ورودی صفحه اصلی اپلیکیشن‌ها ندارید، از طریق منوی Accessibility، آنها را غیرفعال نمایید.

نمایش ضربان قلب را خاموش کنید

اگر تمایلی به پیگیری مکرر ضربان قلب خود ندارید، می‌توانید برای افزایش سلامت باتری اپل واچ، قابلیت نمایشگر ضربان قلب را غیرفعال کنید. هرچند که نظارت پیوسته بر ضربان قلب شما دقت در اندازه ‌گیری کالری مصرفی را بهبود می‌بخشد، اما این ویژگی مصرف قابل توجهی از شارژ باتری اپل واچ را به خود اختصاص می‌دهد.

برای غیرفعال کردن این قابلیت، وارد برنامه Watch در دستگاه آیفون خود شوید و به منوی Privacy بروید. در بخش Motion & Fitness می‌توانید این ویژگی را خاموش کنید. حالا که به این نکته برای افزایش سلامت باتری اپل واچ پرداخته‌ایم، اگر قابلیت‌های مرتبط با تناسب اندام برای شما ضروری نیستند، همچنین می‌توانید گزینه پیگیری تناسب اندام (fitness tracking) را نیز خاموش کنید. میتوانید برای اطلاع از بهترن برنامه های اپل واچ به آموزش های آیدی تاپ مراجعه کنید.

نمایش ضربان قلب را خاموش کنید




کلام آخر

اکنون که با میزان مصرف انرژی باتری اپل واچ خود آشنا هستید، قطعا می‌توانید مدیریت بهتری در استفاده از آن داشته باشید. به علاوه، برای افزایش سلامت باتری اپل واچ، کافی است خیلی از قابلیت‌های غیرضروری را غیرفعال نمایید تا طول عمر باتری را به طور چشمگیری افزایش دهید. ما نیز در این مقاله از آیدی تاپ، تلاش کردیم تا اطلاعات لازم درباره باتری‌های اپل و نحوه بررسی سلامت آنها را ارائه دهیم تا به شما در حفظ سلامت ساعت هوشمندتان کمک نموده باشیم.

سوالات متداول

تمامی والپیپرهای ایفون به صورت full hd لیست شده اند و بسیار باکیفیت هستند.

در این صفحه از وب سایت آیدی تاپ، لیستی از تصویر زمینه ها و بک گراندهای آیفون با بالاترین کیفیت قرار گرفته است که می توانید به راحتی آن ها را دانلود کنید.

نظر خودرا درج کنید
خرید اپل آیدی

پر بازدید ها

جدید ترین والپیپر ها
آیدی تاپ را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جهت دریافت آخرین آفرهای آیدی تاپ در خبرنامه ما عضو شوید