علت خوانده نشدن سیم کارت در ایفون

امتیاز 5 از 5 از بین 4 امتیاز دهنده به این صفحه
5
4
3
2
1
مهسا نوعی مهسا نوعی / نویسنده آیدی تاپ مدت زمان مطالعه 5 دقیقه نظرات کاربران

یکی از متداول ترین مشکلاتی که بخصوص ممکن است در سری های قدیمی با آن مواجه شوید، خوانده نشدن سیم کارت در ایفون ها است. از این رو در چنین شرایطی معمولا نقص به چند دلیل خواهد بود. در کل اصلی ترین و مهم ترین دلایل بروز این ایراد، نقص در سیم کارت و سپس مشکل در برد و سیستم خواندن سیم کارت و پلتفرم نرم افزاری ios است.

اگر با روشن و خاموش، ریست و همین طور تنظیمات کارخانه مشکل شما همچنان پابرجاست و قبلا سیم کارت دیگری را تست کرده اید لازم است که تدابیر دیگری در این مورد بیندیشید.

دلیل خوانده نشدن سیم کارت در گوشی ایفون 


دلیل خوانده نشدن سیم کارت در گوشی های آیفون چیست؟

خوانده نشدن سیم کارت در آیفون می تواند به دلایل مختلفی باشد. در ادامه چندین علت محتمل را بررسی خواهیم کرد:

1. سیم کارت نامعتبر یا آسیب دیده

اگر سیم کارت خراب یا نامعتبر باشد آیفون قادر به خواندن آن نخواهد بود. در این صورت توصیه می شود سیم کارت را در دستگاه دیگری امتحان کنید و مطمئن شوید که سالم است. اگر سیم کارت با دستگاه دیگر کار می کند ممکن است مشکل در آیفون باشد.

2. مشکل در قسمت سیم کارت

ممکن است قسمتی که سیم کارت را در آیفون قرار می دهید، خراب یا دچار مشکل شده باشد. در این صورت می توانید سیم کارت را با دقت بیشتری وارد کنید و مطمئن شوید که به درستی درون قسمت قرار گرفته است.

3. نیاز به به روزرسانی نرم افزار

بعضی اوقات، بروزرسانی نرم افزار آیفون ممکن است باعث رفع مشکل خوانده نشدن سیم کارت آیفون شود. مطمئن شوید که آخرین نسخه iOS را بر روی آیفون خود نصب کرده اید و اگر نیاز باشد، نرم افزار آیفون را به روزرسانی کنید.

4. مشکلات سخت افزاری

بعضی اوقات مشکل خوانده نشدن سیم کارت در آیفون به علت مشکلات سخت افزاری مانند قطعی یا خرابی در قطعات مربوطه اتفاق می افتد. در این صورت، بهتر است با تماس با پشتیبانی فنی فروش یا مراجعه به یک مرکز خدمات تعمیر آیفون، مشکل را بررسی و تشخیص داده و این مشکل را برطرف کنید.

5. قفل شبکه (SIM Lock)

در برخی موارد، آیفون ها قفل شبکه (SIM Lock) دارند. به این معنی که تنها سیم کارت هایی که با اپراتور یا شبکه خاصی قرارداد دارند قابل استفاده هستند. در صورتی که آیفون شما قفل شبکه داشته باشد، تنها سیم کارت هایی که با آن شبکه سازگار هستند توسط آیفون قابل خواندن خواهند بود.

6. خرابی سخت افزاری

در موارد نادر، خرابی های سخت افزاری در قسمت خواندن سیم کارت در آیفون ممکن است باعث عدم خوانده شدن آن شود. در این صورت، بهتر است به یک مرکز خدمات تعمیراتی معتبر مراجعه کرده و دستگاه را بررسی و تعمیر کنید. اگر پس از انجام این مراحل مشکل خوانده نشدن سیم کارت در آیفون همچنان ادامه دارد توصیه می شود با تماس با پشتیبانی فنی آیفون یا مراجعه به یک متخصص مربوطه، مشکل را مورد بررسی و رفع کنید.

رفع مشکل عدم خواندن سیم کارت در آیفون ها

در صورتی که مشکل خواندن نشدن سیم کارت در ایفون پابرجاست و نتوانستید آن را به شکل معمول رفع کنید؛ برای رفع مشکل عدم خواندن سیم کارت در آیفون، می توانید این روش ها را امتحان کنید:

راهکار مشکل عدم خواندن سیم کارت در آیفون ها


  • راه اندازی مجدد آیفون

گاهی اوقات، راه اندازی مجدد، می تواند مشکل را برطرف کند. برای این کار، دکمه روشن/خاموش را نگه دارید و منوی خاموش را انتخاب کنید. پس از خاموش شدن آیفون، آن را دوباره روشن کنید و ببینید آیا سیم کارت خوانده می شود یا خیر.

  • بررسی سیم کارت

مطمئن شوید که سیم کارت درست و به درستی درون قسمت سیم کارت آیفون قرار گرفته است. اگر سیم کارت خراب یا آسیب دیده است، تعویض آن می تواند مشکل را حل کند.

  • بروزرسانی نرم افزار

ممکن است مشکل خوانده نشدن سیم کارت در آیفون به دلیل نسخه قدیمی نرم افزار iOS باشد. اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه iOS بر روی آیفون شما نصب شده است. در صورت نیاز، نرم افزار را به روزرسانی کنید.

  • بررسی قفل شبکه (SIM Lock)

اگر آیفون شما قفل شبکه دارد، اطمینان حاصل کنید که سیم کارتی که استفاده می کنید با شبکه یا اپراتور مربوطه سازگار است.

مقاله پیشنهادی: نحوه فعال سازی سیم کارت الکترونیکی در آیفون 13

  • تنظیمات شبکه

به بخش Setting > Network بروید و از وضعیت شبکه خود اطمینان حاصل کنید. در برخی موارد، تنظیمات شبکه نیاز به بازنشانی مجدد دارد تا مشکل را حل کند.

  • تماس با اپراتور

اگر همه راهکارهای فوق نتیجه ندادند، با اپراتور خود تماس بگیرید و مشکل خوانده نشدن سیم کارت را با آنها در میان بگذارید. ممکن است مشکل مربوط به شبکه یا اپراتور باشد و آنها می توانند به شما راهنمایی کنند یا مشکل را برطرف کنند.

  • مراجعه به مرکز خدمات تعمیراتی

اگر هیچ یک از روش های بالا مشکل را رفع نکردند، بهتر است به یک مرکز خدمات تعمیراتی معتبر مراجعه کرده و آیفون خود را برای تعمیر و بررسی مشکل خوانده نشدن سیم کارت تحویل دهید. در نهایت، باید توجه داشته باشید که مشکل خوانده نشدن سیم کارت آیفون ممکن است به دلایل متفاوتی باشد و بهتر است در صورت عدم توانایی خود در رفع آن، با پشتیبانی فنی آیفون یا متخصص مربوطه تماس بگیرید.

  • حالت سیف مود آیفون

حالت Safe Mode (حالت ایمن) در آیفون یک حالت کاری است که برای رفع مشکلات نرم افزاری و خرابی ها در دستگاه استفاده می شود. وقتی آیفون در حالت Safe Mode قرار می گیرد، تنها برنامه های پیش فرض و اصلی بارگذاری می شوند و برنامه های نصب شده توسط کاربر غیرفعال می شوند. حالت Safe Mode به شما امکان می دهد تا با حذف یا غیرفعال کردن برنامه ها یا تنظیمات مشکل ساز، مشکل را تشخیص و رفع کنید. برای ورود به حالت Safe Mode در آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با نگه داشتن دکمه روشن/خاموش آیفون، صفحه را خاموش کنید.
  2. پس از خاموش شدن صفحه، دکمه صفحه اصلی (Home) را نگه دارید و به طور همزمان دکمه روشن/خاموش را فشار دهید.
  3. همچنین می توانید از دکمه روشن/خاموش و همچنین همزمان فشار دادن دکمه رگشت (Volume Down) در آیفون های بدون دکمه Home استفاده کنید.
  4. صفحه آیفون با لوگوی Apple روشن می شود و پس از آن وارد حالت Safe Mode می شود.

در حالت Safe Mode، می توانید برنامه های نصب شده را بررسی و در صورت نیاز آن ها را حذف کنید. بعد از رفع مشکل می توانید آیفون را دوباره راه اندازی کنید و به صورت عادی استفاده کنید. برای خروج از حالت Safe Mode، آیفون را دوباره راه اندازی کنید تا به حالت عادی بازگردد. مهم است توجه داشته باشید که حالت Safe Mode به موقعیت خاصی از آیفون مرتبط است و برای رفع مشکلات نرم افزاری و تداخلات استفاده می شود. 

مقاله پیشنهادی: آیا ایفون 14 دو سیم کارت است؟

سخن پایانی

مشکل خوانده نشدن سیم کارت در آیفون یکی از مشکلات رایج است که کاربران ممکن است با آن مواجه شوند. زمانی که سیم کارت به درستی وارد آیفون شود، آیفون باید آن را تشخیص داده و به شبکه مربوطه متصل شود اما در برخی مواقع، آیفون نمی تواند سیم کارت را تشخیص دهد و نشانگر خواندن نشدن سیم کارت را نمایش می دهد. مشکلات مربوط به نرم افزار مانند نیاز به بروزرسانی iOS، تنظیمات نامناسب یا خرابی های سخت افزاری مانند قطعی در قسمت خواندن سیم کارت نیز می تواند عامل این مشکل باشد.



نظر خودرا درج کنید
خرید اپل آیدی

پر بازدید ها

جدید ترین والپیپر ها
آیدی تاپ را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جهت دریافت آخرین آفرهای آیدی تاپ در خبرنامه ما عضو شوید