طراحی وب سایت شما برای حضور بازاریابی آنلاین و استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بسیار مهم است. یک وب سایت خوش ساخت بیانگر حرفه ای بودن است. با ارائه اطلاعات واضح، سازگار و آسان برای یافتن، وب سایت شما می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار تکراری داشته باشید و وفاداری مشتری را تقویت کنید. در همین راستا، به بررسی
طراحی فروشگاه اینترنتی ،
طراح وب سایت و
طراحی سایت پرتال نگاهی می اندازیم.
طراحی فروشگاه اینترنتی
یک فضا در یک صفحه وب یک اثر روانشناختی قدرتمند ایجاد می کند زیرا به طور خودکار خواننده را به عناصر طراحی قابل شناسایی در جای دیگر صفحه وب می کشاند. همچنین میتوانید از نشانههای بصری غریزی مانند چهرهها استفاده کنید تا مخاطبان خود را در جهت درست هدایت کنید تا به نقطه خاصی روی صفحه توجه کنند. اتفاقاً با تحقیق ثابت شد. از این نکته می توان برای طراحی فروشگاه اینترنتی نیز بهره برد.
آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا بسیاری از شرکت ها اغلب از تصاویر نوزادان در صفحات وب سایت خود استفاده می کنند؟ اثربخشی این تکنیک در تحقیقات توضیح داده شده است، که می گوید غریزه طبیعی والدین ما باعث می شود که برای مدت طولانی تری نسبت به صورت بزرگسالان روی صورت های نوزاد ناآشنا تمرکز کنیم. علاوه بر این، داشتن کپی وب با تبدیل بالا یک راه عالی برای انجام اقدامات در وب سایت شما است، می توانید از استراتژی های اثبات شده نسخه نویسی برای بهبود نرخ کلیک (CTR) خود استفاده کنید.
در نهایت، برای ایجاد وبسایتی که هم جذاب و هم مفید باشد، از اصول مینیمالیستی استفاده کنید تا از محرکهای غیرضروری که مخاطب را تحت تأثیر قرار میدهند اجتناب کنید. اکثر شرکتها عناصری را در وبسایت خود میخواهند که کاملاً منحصربهفرد باشند، زیرا معتقدند با ویژگیهای برند مانند نوآوری و خلاقیت مطابقت دارد. این یک هدف قابل درک است، اما اگر معتقدند منحصر به فرد بودن در ویژگی ها جزء ضروری طراحی وب سایت موثر است، اشتباه می کنند. داشتن یک طراحی آشنا و منطقی بسیار بهتر از طرحی است که منحصر به فرد باشد و همه الگوها را بشکند و همچنین مخاطب را گیج کند. بیشتر این گونه شرکت ها سعی می کنند از چرخ فلک، لغزنده، زبانه و آکاردئون در طراحی وب خود استفاده کنند.
تحقیقات دانشگاه نوتردام نشان می دهد که اولین اسلاید روی چرخ و فلک تقریبا 90 درصد کلیک ها را دریافت می کند در حالی که بقیه اسلایدها نادیده گرفته می شوند. در همان زمان، تحقیق دیگری می گوید زبانه ها و آکاردئون ها و همچنین لغزنده ها و چرخ فلک ها نادیده گرفته می شوند. بنابراین، اگر می خواهید طراحی وب شما موثرتر باشد، از چرخ و فلک، اسلایدر، زبانه و آکاردئون خودداری کنید.
طراح وب سایت
اگر دیوانهوار تمام عناصر طراحی وب خود را بررسی میکنید و با این وجود متوجه میشوید که همه تغییرات شما به سختی کار میکنند، وقت آن است که به اطراف نگاه کنید. فکر کنید شاید مشکل از عناصر زیبایی شناختی نباشد. یک مطالعه عظیم توسط گوگل نشان داده است که بازدیدکنندگان پیچیدگی بصری را دوست ندارند. اگر محتوای شما 79 درصد از مخاطبان شما را راضی نمی کند، باید آن را آسان تر کنید.
طراحی وب خود را با در نظر گرفتن علایق و اهداف کاربران برنامه ریزی کنید. در حالی که کاربران ممکن است از تصاویر خاطره انگیز و چیدمان های پیچیده استقبال کنند، واقعیت این است که اهداف آنها برای بازدید از یک وب سایت معمولا بر اساس چیز دیگری است. آنها با هدف خاصی به وب سایت شما آمدند زیرا چیزی را می خواهند، خواه یافتن اطلاعات مورد نیازشان، اشتراک یا ثبت نام برای یک حساب کاربری، خرید و غیره.
تقریباً هر عنصر از یک صفحه وب که بخشی از تعامل کاربر است را می توان به روش های مختلفی آزمایش کرد. این شامل جزئیاتی مانند رنگ و سبک فونت، اندازه دکمه تماس به اقدام است. این آزمایش میتواند پیامدهای جدی برای عملکرد وبسایت شما داشته باشد، زیرا حتی یک افزایش کوچک در کلیکها یا تبدیلها میتواند زمانی که هر عنصر به درستی بهترین پایگاه داده برای برنامههای وب باشد، منجر به اتفاق مهمی شود.
طراحی سایت پرتال
وقتی نوبت به طراحی یا باز طراحی یک وب سایت می رسد، به راحتی می توان از زیبایی شناسی استفاده کرد. آیا آن سایه آبی درست به نظر می رسد؟ آیا لوگو باید در سمت راست صفحه باشد یا سمت چپ؟ اگر یک GIF متحرک غول پیکر را در وسط صفحه قرار دهیم چه؟ با این حال، در دنیایی که مردم بیش از 1.8 میلیارد وبسایت دارند که به طور بالقوه میتوانند روی آنها وارد شوند، باید مطمئن شوید که وبسایت شما فقط یک چهره زیبا نیست. باید برای قابلیت استفاده، استفاده از وب سایت شما و تجربه کاربری (UX) و لذت تعامل با وب سایت شما طراحی شود.
علاوه بر ثابت نگه داشتن پیمایش شما، ظاهر و احساس کلی سایت شما باید در تمام صفحات سایت شما مشابه باشد. پسزمینه، طرحهای رنگی، تایپفیسها و حتی لحن نوشتهتان، همگی زمینههایی هستند که سازگاری تاثیر مثبتی بر قابلیت استفاده و UX دارد. این بدان معنا نیست که هر صفحه باید از یک طرح پیروی کند. در عوض، طرحبندیهای مختلفی را برای انواع خاصی از صفحات (به عنوان مثال، صفحات فرود، صفحات اطلاعاتی و غیره) ایجاد کنید. با استفاده مداوم از این طرحبندیها، درک نوع اطلاعاتی که احتمالاً در یک صفحه خاص پیدا میکنند را برای بازدیدکنندگان آسانتر میکنید.
میتوانید برای دریافت وب سایت مورد نظر خود؛ در هر زمینه ای که میخواهد باشد، به وب سایت iransite.com سری بزنید و از خدمات آنها در زمینه وب سایت بهره ببرید.