به گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research، اپل در چند ماه گذشته از سال 2021 موفق بوده موجب رشد فروش آیفون در چین شود. کشوری که برندهای مختلفی در آن حضور داشته و یک بازار بزرگ برای تولیدکنندگان برجسته محسوب میشود. این کمپانی با داشتن سابقه درخشان و شهرت فراوان توانسته فروش آیفون را در چین افزایش دهد، به شکلی که برای دومین ماه متوالی به پرفروشترین گوشی بازار چین در سال 2021 تبدیل شد. کوپرتینوییها ماه نوامبر 2021، سهم 23.6 درصدی کسب کردند که نسبت به ماه اکتبر همان سال افزایش یک و نیم درصدی را نشان میدهد. نکته جالب اینجا است که Vivo پس از اپل یک برند پرفروش در بازار چین محسوب میشود.
شرکت تحقیقاتی CR معتقد است که بهبود عملکرد فیلمبرداری آیفون 13 و سایر اعضای آن موجب شد تا رشد فروشی این چنینی به دنبال داشته باشد. جالب است بدانید روز مجردها در چین نیز برای افزایش فروش آیفون بی تاثیر نبود. وال استریت ژورنال معتقد است که فروش آیفون در چین همیشه بالا نخواهد بود و کاهشی هم خواهد داشت. بنابراین نباید انتظار داشت همیشه شاهد قرار گرفتن آیفون در صدر باشیم. اپل همیشه سعی داشته ویژگیهای بزرگی را برای محصولات آیفون خود در هر سال ارائه دهد تا بتواند طرفداران را برای خرید مدل جدیدتر مجاب سازد. این شرکت مدتی است که عرضه آیفونها را افزایش داده و این میتواند خبر خوبی باشد، زیرا با افزایش عرضه، تقاضا نیز به مراتب بالا رفته و کوپرتینوییها میتوانند به هدف همیشگی خود دست یابند؛ هدفی که چیزی جز افزایش فروش و رشد سهم نیست.
سری آیفون 13 در اواخر سال 2021 معرفی شدند و توانستند باتوجه به بهبود عملکردِ دوربین مورد توجه قرار گیرند. با این حساب عجیب نیست نسل بعدی با توجه به افزوده شدن ویژگیهای بهتر بتواند بار دیگر نظر علاقمندان را جلب کند. اپل همیشه سعی داشته محصولاتی را ارائه دهد که بتواند نظر مخاطب را به سادگی جلب کند. با تمام این اوصاف انتظار داریم که فروش بالا آیفون در چین همیشگی نباشد و البته بسته به ویژگیهای نسل بعدی آیفون هم دارد که آیا میتواند نظر مخاطب را جلب کند تا به عنوان مدل پرفروش در بازاری چون چین تبدیل شود یا خیر.