جهت خرید اپل آیدی تحویل فوری کلیک کنید

سیستم عامل اندروید 13 معرفی شد

امتیاز 5 از 5 از بین 2 امتیاز دهنده به این صفحه
5
4
3
2
1
مهتاب جهاندار مهتاب جهاندار / نویسنده آیدی تاپ مدت زمان مطالعه 2 دقیقه نظرات کاربران

شرکت گوگل در جریان رویداد Google I/O 2022 از سیستم عامل جدید اندروید 13 رونمایی کرد، نسخه‌ای که برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها تدارک دیده شده است. این شرکت غول فناوری مستقر در سیلیکون بوده ولی هر سال در بهار با برگزاری کنفرانس Google I/O خود از سیستم عامل جدید اندروید رونمایی می‌کند. در سال جاری نیز به سنت همیشگی اندروید 13 با ویژگی‌های جذاب خود رونمایی شد.

اندروید 13

ویژگی های اندروید 13

نسخه بتای این سیستم عامل در 26 آوریل در دسترس قرار می‌گیرد و اولین گوشی‌هایی که آن را دریافت می کنند نیز محصولات پیکسل گوگل هستند. انتظار داریم انتشار نسخه نهایی برای سایر گوشی‌های هوشمند نیز زودتر از انتظار باشد.

در مقایسه اندروید 12 و اندروید 13 باید بگوییم اندروید 13 دارای رابط کاربری بهینه و بهتری نسبت به نسخه قبل است. این نسخه علاوه بر پالت رنگی دارای تم داینامیک در چهار سبک بوده که به عنوان TONAL_SPOT، VIBRANT، EXPRESSIVE و SPRITZ شناخته می‌شوند. البته اندروید 12 در گوشی‌های پیکسل نیز چهار سبک تم داینامیک داشت اما در نسخه جدید متفاوت است. در بحث امنیت و حریم خصوصی اندروید 13 پیشرفت‌هایی داشته و گوگل والت نیز به عنوان یک کیف مدارک امن قابل استفاده است. برای اشتراک گذاری اطلاعات مالی کافی است از کد QR یا قابلیت NFC بهره بگیرید.

قابلیت های اندروید 13

این نسخه نسبت به نسل قبل دارای بهبودی‌هایی بوده و ویژگی‌های جدیدی پیدا کرده است که از جمله آن ها باید به قابلیت اشتراک گذاری پخش رسانه و برخی دیگر اشاره کنیم. یکی از قابلیت‌های جذاب آن Tap to Transfer نام داشته و افراد در زمان پخش موسیقی کافی است یک بار روی بلندگو ضربه بزنند تا پخش به سیستم انتقال یابد. یکی دیگر از قابلیت‌ها Panlingual نام دارد و کاربر می‌تواند از زبان‌های مختلف در اپ‌های گوناگون بهره گیرد. برای رسیدن به این قابلیت باید از بخش App Languages وارد شوید. 

این نسخه دارای قابلیت پشتیبانی از بلوتوث LE Audio بوده که در نسخه اندروید 12 هم شاهد بودیم اما در نسخه جدید این پشتیبانی تکامل پیدا کرده است. همچنین از کدک صوتی LC3 هم در این نسخه پشتیبانی می‌شود. انتظار داریم اندروید 13 تا تابستان برای برخی گوشی‌ها منتشر شود.


نظر خودرا درج کنید
خرید اپل آیدی

پر بازدید ها

جدید ترین والپیپر ها
آیدی تاپ را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جهت دریافت آخرین آفرهای آیدی تاپ در خبرنامه ما عضو شوید