- قوانین ثبت نام تلفن ثابت جدید
- شرایط دریافت خط تلفن ثابت جدید
- شرایط واگذار شدن تلفن ثابت
- دستورالعمل ثبت نام و خرید تلفن ثابت جدید
- چگونه درخواست تلفن را پیگیری کنیم؟
چگونه جهت ثبت نام و خریداری تلفن ثابت اقدام کنیم؟ برخی افراد گاهی اوقات نیاز دارند برای شرکت یا خانه خود خط تلفن ثابت جدیدی تهیه کنند، اما درباره دریافت آن اطلاعات کافی ندارند. در این مقاله از آیدی تاپ تصمیم گرفتیم آموزش ثبت نام و نحوه خریداری تلفن ثابت را برای شما شرح دهیم تا بتوانید به سادگی تلفن ثابت جدیدی تهیه کنید.
برای تهیه تلفن ثابت جدید یا باید از دفتر پیشخوان دولت اقدام نمود یا اینکه از طریق اینترنت فرآیند خرید را انجام داد (شرکت مخابرات برای آن که مراجعه حضوری کمتر شود، دست به چنین اقدامی زده است). در ادامه گام به گام نحوه ثبت نام تلفن ثابت را با شما به اشتراک میگذاریم.
قوانین ثبت نام تلفن ثابت جدید
همانند خدمات دیگر، ثبت نام تلفن ثابت جدید نیز شامل قوانینی میشود؛ گذشته از آن مدارک مورد نیازی هم باید داشته باشید و در غیر این صورت موفق به دریافت خط تلفن ثابت جدید نخواهید داشت. تمامی شرایط را در ادامه جز به جز نام برده ایم.
شرایط دریافت خط تلفن ثابت جدید
- نخست اینکه سن فرد متقاضی نباید کمتر از 18 سال باشد و در گاهی موارد با کسب گواهی رشد از دادگاه میتوان با کمتر بودن سن از 18 سالگی، تلفن ثابت جدیدی ثبت نام کرد.
- درخواست برای افراد سفیه، مجنون یا صغیر توسط قائم مقام قانونی عملی میشود.
- درخواست تلفن توسط وکیل با وکالتنامه تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی یا سایر مراجع ذیصلاح که مفاد آن ناظر به انجام امور موکل باشد بلامانع است.
- اتباع و مهاجرین خارجی در صورت دارا بودن کارت هویت صادره از استانداری محل سکونت و پروانه اقامت که از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی صادر شده و اعتبار آن به اتمام نرسیده باشد، می توانند تقاضای تلفن نمایند.
- نمیتوان تلفن را به صورت مشاع خریداری کرد و ممنوع است.
شرایط دریافت خط تلفن ثابت جدید برای مشترک حقیقی: اصل و کپی کارت ملی
شرایط دریافت خط تلفن ثابت جدید برای مشترک حقوقی: اصل نامه معرفی نامه شرکت/ آگهی ثبت شرکت/ آخرین تغییرات اساسنامه شرکت
شرایط دریافت خط تلفن ثابت جدید برای اتباع خارجه: اصل و کپی گذرنامه/ پروانه کار/ مجوز اقامت
شرایط واگذار شدن تلفن ثابت
برای واگذاری تلفن ثابت یک سری شرایط وجود دارد که به شرح زیر است:
- تقاضای تلفن به هر تعداد و برای یک یا چند واحد بلامانع است اما دائری بیش از یک شماره تلفن در یک واحد مسکونی یا تجاری بر اساس نیاز و موافقت شرکت مخابرات و وجود امکانات فنی امکان پذیر خواهد بود.
- در صورتی که نشانی محل نصب متقاضی خارج از مرز تلفنی قرار گرفته باشد، نصب و برقراری تلفن در صورت وجود امکانات فنی و پس از پرداخت هزینه های مربوط به خارج از مرز میسر خواهد بود.
- به درخواستهایی که مفاد مراتب فوق الاشاره در آن لحاظ نشود و یا انجام تقاضا به علت عدم امکان میسر نباشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد و در این موارد هیچگونه حقی برای متقاضی متصور نخواهد بود.
دستورالعمل ثبت نام و خرید تلفن ثابت جدید
- ابتدا باید به وب سایت مخابرات من مراجعه کرده و گزینه ورود را کلیک کنید. samanehha.com
- سپس باید شماره موبایلی وارد کرده و با دریافت کد تایید آن را در کادر موردنظر وارد نمایید.
- اگر برای نخستین بار از سامانه مخابرات من استفاده میکنید، بهتر است برای استفاده خدمات بیشتر اطلاعات کاربری را تکمیل کنید. برای انجام کافی بوده وارد بخش تکمیل مشخصات شوید.
- در صفحه باز شده اطلاعات موردنظر را وارد کنید.
- در قسمت بعد بایستی عکس اسکنشده صفحه اول شناسنامه و کارت ملی را آپلود کنید. پس از آپلود مدارک روی گزینه ارسال مدارک کلیک کنید.
- گزینه افزودن خط جدید در منو بالا را کلیک کرده و سپس به انتخاب ثبت نام خط جدید بپردازید.
- در این بخش باید گزینه تایید قوانین و مقررات را کلیک کرده و روی ادامه کلیک داشته باشید.
- باید بیان داشت که هزینه ثبت درخواست ثبت نام تلفن ثابت 218 هزار تومان است.
- در این مرحله باید استان، شهر، نوع کاربری و تعداد خط موردنیاز را مشخص کنید. همچنین در صورتی که میخواهید که شماره شما در سامانه 118 قابل جستجو باشد، گزینهی «افزودن به 118» را فعال کرده و وارد مرحله بعد شوید.
- در این قسمت باید اطلاعات پیرامون از جمله شماره تلفن فعال، کدپستی، آدرس، پلاک، طبقه و واحد شماره را ذکر کنید. همچنین باید یک نشانی و کد پستی غیر از مکان موجود برای مکاتبه داشته باشید.
- در این بخش مشخصات فردی که در مراحل اولیه وارد نمودید باید کامل شود و مسائلی مانند جنسیت، تاریخ تولد، محل صدور، ایمیل و شماره تلفن ضرورتا باید وارد گردد.
- در این قسمت یکبار دیگر تصویر اسکنشده صفحه اول شناسنامه و کارت ملی را باید آپلود کنید.
- در مرحله بعد اطلاعات ارائهشده مراحل پیشین برای بازبینی به شما نشان داده شده، در صورتیکه از صحت اطلاعات ورودی اطمینان کسب کردید روی تایید و مشاهده قرارداد کلیک نمایید.
- در پایان قرارداد خرید خط تلفن به شما نشان داده شده که پساز مطالعه آن، گزینه «مفاد قرارداد را قبول دارم» را انتخاب کرده و روی تایید و ادامه کلیک داشته باشید.
- در انتها درخواست شما تایید شده و کدپیگیری ارائه میشود.
چگونه درخواست تلفن را پیگیری کنیم؟
پس از اینکه مراحل درخواست را سپری کنید، ممکن است بخواهید پیگیر درخواست خود شوید. با انجام مراحل زیر میتوانید پیگیری کنید:
- وارد سامانه مخابرات شده و در پنل سمت راست روی گزینه خدمات کلیک کنید. سپس گزینه خدمات تلفن ثابت و سپس مشاهده خدمات را کلیک کنید.
- در قسمت درخواست خرید خط تلفن باید روی پیگیری درخواست خرید خط تلفن کلیک داشته باشید.
- در صفحه بعد میتوانید آخرین وضعیت تلفن ثابت خریداری شده را مشاهده کنید.
بعد از مدتی کارشناس مخابرات برای نصب تلفن به آدرس شما مراجعه خواهد کرد.