نحوه بازیابی پسورد فراموش شده ویندوز

امتیاز 5 از 5 از بین 5 امتیاز دهنده به این صفحه
5
4
3
2
1
مهتاب جهاندار مهتاب جهاندار / نویسنده آیدی تاپ مدت زمان مطالعه 4 دقیقه نظرات کاربران

گاهی اوقات پیش می‌آید که پسورد انتخاب شده (به منظور عدم دسترسی افراد به اطلاعات مهم موجود در لپ تاپ یا کامپیوتر) به دلایل مبهمی از یاد می‌رود. پسوردی که اگر به یاد نیاورید نمی‌توانید به دستگاه ورود پیدا کنید؛ همین امر برای دارندگان رایانه شخصی موضوعی دردسرساز بوده اما ما در این مطلب قصد داریم نحوه بازیابی پسورد فراموش شده در ویندوز را برای شما شرح دهیم. موضوعی که بسیار کارآمد بوده، بخصوص برای افرادی که همیشه به دنبال پسوردگذاری رایانه شخصی یا لپ تاپ خود هستند و نیاز است که چنین روش‌هایی را آموزش بینند.

اشتباهات رایجی که در وارد کردن پسوورد پیش می آید

این‌ها موارد ساده‌ای هستند که شاید به آن توجه نکنیم و به سادگی از کنارشان عبور کنیم ولی چک کردن هر یک، امری ضروری می باشد. اگر این موارد مسئله‌ای ندارند، به روش‌های دیگر که در ادامه می گوییم رجوع کنید.

اشتباهات رایج در وارد کردن پسوورد ویندوز

روش‌هایی برای بازیابی پسورد ویندوز

برای اینکه بتوانید رمز فراموش شده ویندوز خود را بازیابی کنید، بهتر است روش‌های زیر را دنبال نمایید:

1. دیسک بازیابی را به کار گیرید

دیسک بازیابی روشی است که مایکروسافت هم پیشنهاد می‌دهد. البته این روش زمانی قابل استفاده بوده که شما احتمال فراموشی رمز را داده باشید و یک دیسک بازیابی از رمز ویندوز بدست آورده باشید. اگر این روش را فعال کردید، نباید بابت فراموشی رمز نگرانی داشته باشید زیرا کافی است دیسک بازیابی را به کار گیرید و با چند کلیک و نوشتن recovery در قسمت پسورد، قفل باز را باز کنید.

بازیابی پسورد فراموش شده ویندوز

2. از حساب دیگر وارد شوید

فراموشی رمز موجب عقب افتادن کارهای روزمره با رایانه شخصی خواهد شد و این امر کاملا کلافه کننده است. یک راه دیگر که پیش رو دارید این است که با حساب کاربری دیگری وارد شوید و به صفحه اصلی ویندوز 10 برسید. اما چطور؟

اینکه گفته می‌شود به صفحه ویندوز 10 دسترسی داشته باشید به این معنی بوده که دسترسی به command prompt پیدا خواهید کرد؛ این کار با فشردن دو کلید ایکس و ویندوز پدیدار خواهد شد، سپس در بخش QUICK ACCESS، گزینه COMMAND PROMPT را انتخاب نمایید. در این قسمت با تایپ کردن NET USER ACCOUNT_NAME NEW_PASSWORD به سادگی خواهید توانست رمز عبور، نام کاربری و برخی دیگر را بازیابی کنید.


روش های بازیابی پسورد فراموش شده ویندوز

3. بازیابی کردن رمزعبور ویندوز 10

برنامه PC UNLOCKER یکی دیگر از راه هایی است که در این مواقع به دادمان می‌رسد. این ابزار توسط تیم Top Password Software Inc توسعه یافته و دقیقا برای زمانی که رمز عبور را فراموش می‌کنید بسیار کاربردی خواهد بود؛ در واقع این ابزار کمک می‌کند تا بازنشانی برای رمز عبور سیستم ویندوز خود داشته باشید. سازنده این ابزار می‌گوید که رسانه بوت‌شونده آن‌ها قادر است نه تنها با رمزهای عبور محلی ویندوز به شما کمک کند، بلکه در صورت استفاده از حساب مایکروسافت در دستگاه خود، باز هم می‌تواند رمز عبور شما را نیز بازنشانی کند!

PC UNLOCKER یک فایل تصویری است و شما می‌توانید به سادگی روی یک فلش یا سی دی، داده را انتقال دهید تا بعد از اجرا سیستم آن را متصل نمایید؛ هنگامی که آن را در رایانه شخصی قرار خواهید داد و آن را اجرا می‌کنید، شاهد این امر خواهید بود. برخی از رایانه‌ها بلافاصله آن را بوت کرده، اما اگر این مسئله رخ نداد، به BIOS رفته و در تنظیمات بوت، سی دی یا فلش را به عنوان اولین گزینه تعیین کنید. برای بازیابی رمز عبور ویندوز 10 رایانه را مجدداً اجرا کرده تا به طور خودکار فعال شود و عمل کند.

البته باید چهار مرحله را انجام دهید:

4. برنامه PASSFAB چهار WINKEY

برنامه PASSFAB چهار WINKEY برای افرادی بوده که همیشه رمز عبور سیستم ویندوزی خود را فراموش می‌کنند. از آن جهت برنامه محبوبی بوده که رابط کاربری ساده‌ای دارد و هر فردی از حرفه‌ای گرفته تا مبتدی می‌تواند به استفاده این ابزار بپردازد. این برنامه چندین نسخه داشته و هر نسخه ویژگی خاصی ارائه می‌دهد؛ برای مثال نسخه آلتیمیت گران‌ترین بوده و دسترسی کاملی به کاربر هم می‌دهد. از جمله قابلیت‌های این برنامه باید به حذف، تنظیم مجدد و حذف حساب ویندوز و Win Domain اشاره کرد. برنامه PASSFAB چهار WINKEY محدودیتی در پشتیبانی ویندوز نداشته و تمامی نسخه‌های آن را پشتیبانی می‌کند.



5. بازیابی پسورد ویندوز 8 به صورت آنلاین

یکی دیگر از سیستم‌عامل‌های ویندوز که افراد زیادی هنوز از آن استفاده می کنند، ویندوز 8 می باشد. افراد این قابلیت را دارند که به صورت آنلاین از طریق WINDOWS LIVE PASSWORD REST PAGE رمز عبور از دست رفته را بازیابی کنند. با این روش بسیار کاربردی، افراد می توانند در ویندوز 8 خود پسوورد فراموش کرده را به راحتی بدست آورند.

6. بازیابی رمز عبور ویندوز 10 بدون نرم افزار

این روش بدون هیچ نرم افزاری کمک می‌کند تا شما رمز عبور فراموش کرده در ویندوز 10 خود را بدست آورید؛ برای انجام باید به administrator دسترسی پیدا کنید. به نوعی برخی این راهکار را هک ویندوز می‌دانند، به این صورت که ابتدا به بخش بایوس می‌روید و ستینگ را روی حالت DVD یا Falsh می گذارید و در مرحله بعد CD سیستم عامل ویندوز 10 یا فلش bootable را به سیستم خود متصل می کنید. هنگامی که صفحه نصب ویندوز را مشاهده کردید، روی گزینه repair your computer کلیک کرده و به گزینه command prompt مراجعه می کنید و رمز عبور را بازیابی می نمایید. 

بازیابی رمز فراموش شده ویندوز

بازیابی رمز فراموش شده ویندوز

7. بازیابی با فلش

آخرین روش در این زمینه بازیابی رمز عبور با کمک فلش است. در واقع فلش‌ها با اتصال اطلاعات و آسانی در انتقال و ذخیره سازی داده در ظرفیت مختلف، امروزه بسیار کاربردی هستند. یکی از کاربردهای آنها بازیابی رمزعبور فراموش شده است. شما باید به کمک یک فلش bootable یا یک نرم افزار PC UNLOCKER، MSDART، BIT LOCKER و غیره در فلش خود موجب ریکاوری رمز عبور ویندوز شوید.


نظر خودرا درج کنید
خرید اپل آیدی

پر بازدید ها

جدید ترین والپیپر ها
آیدی تاپ را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
جهت دریافت آخرین آفرهای آیدی تاپ در خبرنامه ما عضو شوید